Συνέντευξη με τον Taneli Mustonen, δημιουργό της ταινίας «Η Έλα και οι φίλοι της»

taneli

-Ήταν διαφορετικό να σκηνοθετείτε μια ταινία μεγάλου μήκους. Πώς νιώσατε;

-Οι περισσότερες ταινίες μου είναι μικρού μήκους, όταν ξεκίνησα στο Ελσίνκι. Οι περισσότερες από αυτές ήταν με παιδία. Πάντα αισθανόμουν άνετα να δουλεύω μαζί τους. Προσπαθώ να διαλέγω παιδιά που δεν είναι διάσημα, βέβαια κάποια από αυτά έχουν συμμετάσχει σε διαφημίσεις. Είχα την πολυτέλεια να δουλέψω μαζί τους πριν ξεκινήσουμε να κάνουμε γυρίσματα. Ήθελα να κάνω κάτι με τα παιδία πάνω στην σχολική τους ζωή και νομίζω ότι πήγε καλά. Σαν σκηνοθέτης ψάχνω διαφορετικές μεθόδους. Τα παιδιά ήταν εννιά όπως καταλαβαίνεις είναι πολλά παιδιά! Προσπάθησα να τα κρατήσω ενωμένα. Αυτό ήταν το διασκεδαστικό μέρος.

– Πώς σας ήρθε η ιδέα για αυτή την ταινία;

– Το «Η Έλα και οι φίλοι της» είναι μια ταινία βασισμένη σε ένα βιβλίο. Το οποίο είναι το πρώτο από την αν όχι μεγαλύτερη σειρά βιβλίων στην Φιλανδία. Ήταν καλό που είχαμε καλή συνεργασία και επικοινωνία με τον συγγραφέα.

-Πώς αποφασίσατε να γίνετε σκηνοθέτης;

Είμαι τυχερός που άνηκα σε μια μικρή και όχι τόσο πλούσια οικογένεια. Ο πατέρας μου ήταν δημοσιογράφος και η μητέρα μου σχεδιαστής μόδας, και οι δύο λάτρευαν τις ταινίες. Ο πατέρας μου αγόρασε τον κινηματογράφο που πηγαίναμε. Θυμάμαι πήγαινα μετά από το σχολείο και βοηθούσα ακόμη και όταν είχα μεγαλώσει. Μετά  ένας φίλος μου ήθελε να γίνει σκηνοθέτης ,έτσι και εγώ άρχισα να το ψάχνω.

-Ποιά είναι η άποψή σας για την πόλη και το φεστιβάλ μας;

Σας αγαπώ εδώ. Το φεστιβάλ είναι καλό για τους νέους και γενικά για τον πολιτισμό στην περιοχή σας

-Πώς ήταν να βλέπεις την ίδια σου την ταινία μαζί με κοινό;

Είναι αστείο, ξέρεις. Τόσα συναισθήματα για μένα.

-Ποια είναι τα επόμενα βήματά σας;

Έχω πολλά σχέδια. Άνοιξαν αρκετές πόρτες για μένα μετά από την πρώτη μου ταινία μεγάλης προβολής. Γράφω κάθε μέρα. Οι παππούδες μου, μου έλεγαν πολλές ιστορίες όσο ήμουν μικρός και αυτό με κάνει να συνεχίζω ακόμα. Αυτό που ασχολούμαι τώρα έχει να κάνει με  ένα παιδί το οποίο παίζει χόκεϋ ο οποίος κάηκε σε όλο του το σώμα ,μετά από ένα ατύχημα, και κινδυνεύει να χάσει τα πόδια του, είναι ανατρεπτικό και συντριπτικό ταυτόχρονα.

Σας ευχαριστούμε, ελπίζουμε να την δούμε του χρόνου εδώ στο Ζιζάνιο και είμαστε σίγουροι πως θα γίνει επιτυχία  σαν το «Η Έλα και οι φίλοι της»

Κων/νος Σκουτέρης Γ’ Γυμνασίου

Δήμητρα Σκουτέρη Α’ Λυκείου

Σχολιάστε

