Συνέντευξη με τον Προκόπη Δάφνο

Συναντήσαμε τον κ. Προκόπη Δάφνο, πρόεδρο της Κριτικής Επιτροπής του Kids & Docs, στον Απόλλωνα, λίγο πριν την απογευματινή προβολή, συνοδευόμενο από τον καλό του φίλο και καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Ολυμπίας, Δημήτρη Σπύρου.

1) Πείτε μας λίγα λόγια για σας

Είμαι διευθυντής φωτογραφίας, έχω δουλέψει 35 χρόνια στον κινηματογράφο. Τα πιο πολλά έργα που έχω κάνει είναι ντοκιμαντέρ, γύρω στις 300 ταινίες. Αυτό που αποκόμισα μέσα από τα ντοκιμαντέρ είναι ότι έμαθα την ιστορία του τόπου μου και είδα πολλά πράγματα που δεν θα τα έβλεπα αν δεν έκανα αυτή τη δουλειά. Έχω κάνει επίσης αρκετές ταινίες μεγάλου μήκους, πιο σημαντική ήταν »Ο Ψύλλος» του φίλου μου και διευθυντή του Φεστιβάλ, Δημήτρη Σπύρου. Αυτό τον καιρό συνεχίζω, κάνοντας μια σειρά από ντοκιμαντέρ, για τους παλιούς τεχνικούς του παλιού Ελληνικού cinema, αυτούς δηλαδή που έδωσαν τη ζωή τους, την ψυχή τους και τις γνώσεις τους για να χτιστεί ο Ελληνικός κινηματογράφος και να φτάσει εδώ που είναι σήμερα. 

 2) Η σχέση σας με το φεστιβάλ Ολυμπίας;

Όπως έχω πει, είμαι πολύ τυχερός και χαρούμενος που ξεκίνησα αυτή την ταινία με τον Δημήτρη Σπύρου (»Ψύλλος»), η οποία ήταν ο προπομπός για να δημιουργηθεί αυτό το Φεστιβάλ. Νιώθω ότι κάθε χρόνο, είναι ένα μελίσσι που εγώ ρουφάω με ενθουσιασμό, δύναμη και αγάπη όλο αυτό το μέλι. Χαίρομαι ιδιαίτερα για αυτά τα παιδιά κι ελπίζω πάντα να υπάρχουν αυτά τα χρώματα δημιουργίας και αγάπης για το cinema. Πρέπει τα νέα παιδιά να ασχολούνται με τις τέχνες, είναι ότι καλύτερο υπάρχει για αυτά, για το μυαλό τους, την ψυχή τους και τη ζωή τους.

3) Θα προτείνατε στους νέους να ασχοληθούν με το cinema;

Θα πρότεινα πάνω απ’όλα να κάνουν αυτό που τους αρέσει και να το κάνουν καλά χωρίς να ακούνε κανέναν, όπως κι εγώ έκανα αυτό που ήθελα χωρίς να μου πει κανένας τίποτα. Ήρθε μια επιφοίτηση, δεν ξέρω από που, και μου το έβαλε στο μυαλό, αγάπησα αυτή τη δουλειά αλλά σίγουρα όσοι ασχολούνται με τις τέχνες είναι πραγματικά ανοιχτόμυαλοι κι έχουν μια διαφορετική άποψη για τη ζωή. Αυτό που μπορώ να πω για τους νέους, είναι ότι επειδή η κοινωνία μας έφτασε στην »κλοπή» όχι στην »κρίση», όπως το λέω εγώ συνήθως, θα έλεγα να μην ακούν κανένα μεγάλο, να κάνουν δικά τους πράγματα, να χτίσουν μια δικιά τους κοινωνία χωρίς να ακούν εμάς.

 4) Ένα σχόλιο γενικά για την κατάσταση στην Ελλάδα. Τι σας ενοχλεί περισσότερο; 

Εμένα με ενοχλεί η πολιτική κατάσταση, μιας και είμαι βαθιά πολιτικό ον και έχω ασχοληθεί αρκετά μ’ αυτά. Θεωρώ ότι έχουμε τις χειρότερες κυβερνήσεις, τους χειρότερους πολιτικούς των δυο κομμάτων, γιατί οι άλλοι δεν δοκιμάστηκαν ακόμη. Επίσης πιστεύω ότι η δεύτερη μεγάλη ευθύνη ανήκει στους ανθρώπους που δεν συμμετέχουν, και για αυτό φτάσαμε ως εδώ, διότι ο πολίτης πρέπει να παρεμβαίνει, να απαιτεί και να διεκδικεί το δικαίωμα του στη ζωή, στον πολιτισμό, την τέχνη, την κοινωνία και γενικά σε όλα. 

Κων/νος Νάτσης, TEI

Σχολιάστε

