«Το φεστιβάλ είναι μια εικόνα στον κόσμο»

φωτογραφία (9)

Συνέντευξη από τον Νίκο Θεοδοσίου

Την τελευταία ημέρα του φεστιβάλ είχα την ευκαιρία να πάρω συνέντευξη από τον κύριο Νίκο Θεοδόσιου, διευθυντή της Camera Zizanio. Τα τελευταία τρία χρόνια είμαι στο εργαστήριό του  και πάντα ήθελα να τον ρωτήσω κάποια παραπάνω πράγματα για το φεστιβάλ μας (ναι ΜΑΣ).

Πώς ξεκινήσατε να ασχολείστε με τον κινηματογράφο;

Το ενδιαφέρον μου για τον κινηματογράφο ξεκίνησε απ’ όταν ήμουν μαθητής στο λύκειο του καιρού εκείνου. Μου άρεσε ο κινηματογράφος και είχα πιο πριν ασχοληθεί με τον Καραγκιόζη… Παίζαμε στην γειτονιά Καραγκιόζη. Αργότερα ήθελα να κατασκευάσω κινηματογραφική μηχανή με κάποιος φακούς και κάποια φώτα, προσπάθειες αποτυχημένες. Έτσι λοιπόν όταν τελείωσα το γυμνάσιο, δηλαδή τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σπούδασα κινηματογραφία και έτσι πήρα τον δρόμο μου, ας πούμε τον επαγγελματικό. Βέβαια οι σπουδές μου διακόπηκαν, γιατί έγινε δικτατορία το ’67 και εγώ έφυγα στο εξωτερικό, στο Παρίσι, όπου έμεινα όλα τα χρόνια της δικτατορίας εκεί. Κι έτσι συνέχισα παρακολουθώντας κάποια μαθήματα και έκανα μερικές απόπειρες να γυρίσω κάποιες ταινίες … και έτσι ξεκίνησα.

Ποια είναι η αφορμή που σας οδήγησε να οργανώσετε το φεστιβάλ; Γιατί επιλέξατε συγκεκριμένα τον Πύργο;

Η απόφαση για το φεστιβάλ αυτό δεν ανήκει σ’ εμένα, αλλά στον Δημήτρη Σπύρου, ο οποίος είναι και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ. Ο ίδιος βέβαια μπορεί να σας τα πει καλύτερα!! Αλλά η αφορμή προκειμένου να κάνει αυτό το φεστιβάλ ήταν η ταινία του, «ο Ψύλλος» που είχε πρωταγωνιστή ένα παιδί. Έχει παιχτεί σε πάρα πολλά φεστιβάλ στο εξωτερικό και έχει πάρει αρκετά βραβεία. Εκεί είδε ο κος Σπύρου πως υπάρχουν πολλά εξειδικευμένα φεστιβάλ ταινιών για παιδιά και νέους, αλλά στην Ελλάδα δεν υπήρχε κανένα. Έτσι αποφάσισε πως θα έπρεπε να υπάρχει και εδώ ένα φεστιβάλ και επειδή είναι από την ορεινή Ηλεία αποφάσισε να το κάνει στον Πύργο.

Περιμένατε πως το φεστιβάλ θα έχει τέτοια απήχηση;

Όχι βέβαια! Όταν το ξεκινήσαμε όχι, αλλά σιγά-σιγά βλέπαμε να γίνεται πιο μεγάλο, να αποκτά σπουδαιότητα, γιατί η επιλογή των ταινιών από το σύνολο της παγκόσμιας παραγωγής ήταν συγκεκριμένη, οπότε η ποιότητα της επιλογής είναι που δίνει το στοιχείο μιας επιτυχίας και αρχίζει η διεθνής αναγνώριση. Μετά θέλαμε να δώσουμε εκπαιδευτική διάσταση. Δηλαδή όχι μόνο παρακολούθηση ταινιών από τα παιδιά, αλλά πιο ενεργητική συμμετοχή παιδιών. Τα παιδιά πρέπει να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο φεστιβάλ. Υπήρχαν από την αρχή κριτικές επιτροπές και η εφημερίδα. Όμως  την τελική του μορφή πήρε το 2001 με την δημιουργία της Camera Zizaniο, που έχουμε ταινίες παιδιών μέχρι 20 ετών. Αυτό έφερε ακόμα περισσότερο κόσμο. Και έτσι τα παιδιά έρχονται εδώ και δημιουργούν. Έτσι απέκτησε τεράστια διάσταση και είναι από τα σημαντικότερα φεστιβάλ στον κόσμο.

Τι ακριβώς κάνετε στο φεστιβάλ;

Είμαι διευθυντής της Camera Zizanio κι έχω και την ευθύνη κινηματογραφικών εργαστηριών. Υπάρχει όμως ευθύνη και για όλο το φεστιβάλ, αφού είμαι μέλος της τριμελούς γραμματείας που το κατευθύνει επίσης ο κος Κωνσταντόπουλος και  ο κος Σπύρου.

Τι επιθυμείτε για το φεστιβάλ;

Αυτό που θα θέλαμε πρώτον είναι να εξασφαλιστεί η μονιμότητά του. Μέχρι τώρα το φεστιβάλ εξαρτάται από την απόφαση της περιφέρειας και του οποιοδήποτε υπουργού. Δεν είναι θεσμός, δεν έχει μόνιμη χρηματοδότηση και έτσι είναι το «εκρεμμές» της αγωνίας κάθε χρονιά το τι θα γίνει. Ένα είναι αυτό, η θεσμοθέτηση του φεστιβάλ. Από την άλλη, το μεγάλο πρόβλημά του είναι οι χώροι που μπορεί να λειτουργήσει και να αναπτυχθεί. Είναι προφανές πλέον μετά από την τόση ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια με πολύ μεγάλη συμμετοχή και από Ελλάδα και από εξωτερικό. Οι χώροι είναι ανεπαρκείς!!! Είναι ολοφάνερο ότι στο θέατρο Απόλλων υπάρχει αδιαχώρητο, αφού γεμίζουν οι διάδρομοι και υπάρχουν άνθρωποι που φεύγουν. Ένα πράγμα είναι οι χώροι ώστε να λειτουργήσει επαρκώς το φεστιβάλ, αφού η δραστηριότητά μας δεν είναι μόνο στη διάρκεια του φεστιβάλ. Έτσι λοιπόν θα θέλαμε να υπάρχουν χώροι για να αναπτυχθεί. Χώροι για εργαστήρια, σεμινάρια, και βοηθητικοί  χώροι που μπορούν να κάνουν τον Πύργο κέντρο οπτικοακουστικό για την Ευρώπη. Κάτι που οραματίστηκε και υλοποίησε στα σχέδια η Γεσθημανή Ρουμπάνη με την πτυχιακή της εργασία στην αρχιτεκτονική. Το αμέσως επόμενο όνειρό μας να υλοποιηθεί και να αποκτήσει βάση και νόμιμη παρουσία για να αναπτυχθεί περισσότερο. Να μπορούμε να στέλνουμε πολλά παιδιά  στο εξωτερικό. Πάντα μας ζητάνε παιδιά, αφού έχουμε αναπτύξει σχέσεις. Δυστυχώς όμως μπορούμε να ικανοποιήσουμε μικρό αριθμό παιδιών, αυτό είναι οικονομικό ζήτημα. Θα θέλαμε να πηγαίνουν περισσότεροι νέοι, γιατί το φεστιβάλ είναι μια εικόνα στον κόσμο.

Μαριλένα Ποζάντζη – Β ‘ Λυκείου

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s